Tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Veel pole päris selge, kas aju opioidisüsteemi muutus on ülekaalulisuse põhjus või tagajärg. Eelistada tasuks looduslikke magusaineid nagu agaavisiirup, palmisuhkur ja stevia. Jaga lugu:.

Foto: erakogu Kogu maailmas kasvav ülekaalulisuse ja rasvumise probleem on Eestiski aktuaalne.

Bariaatrilise kirurgia eesmärgid - Dr Ilmar Kaur

Eelkõige mugavast elustiilist tingitud kaalumured peegelduvad ka enesetundes ning tervisenäitajates. Mida teha, et surnud ringist välja saada? Kui suured on eestlaste kaaluprobleemid?

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Statistika põhineb kehamassiindeksil, mis väljendab inimese kehakaalu ja pikkuse omavahelist suhet ning annab ülevaate kehakaalu tervislikkusest. Inimese KMI loetakse hinnanguliselt normaalseks, kui see jääb vahemikku 19—25 ühikut. Alla 19 loetakse alakaaluks, vahemikku 25—29,9 ülekaaluks ning üle 30 rasvumiseks.

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Selleks, et muuta olukorda, kus iga teine eestlane on ülekaaluline, saame ka ise palju ära teha, teadvustades, mis on ülekaalulisuse täpsemad põhjused.

Mis tegurid soodustavad ülekaalulisust?

Info Alzheimeri tõvega inimestele ja nende lähedastele (PJ-G/24.1-2018)

Paljud kaaluprobleemidega võitlejad toovad põhjuseks geneetikat. Tegelikkuses jagunevad inimesed üldjoones kolme rühma — kiire ainevahetusega inimesed, kes ei pea kaalutõusu kartma; need, kes võtavad kaalus juurde ebatervisliku toitumise ja istuva eluviisi tõttu ning inimesed geneetilise eelsoodumusega rasvumisele, kes peavad väga hoolikalt oma elustiili jälgima.

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Eelkõige on ülekaalulisus siiski seotud eluviisiga. Meie elu on tehtud väga mugavaks.

Kilpnäärmefunktsiooni tuleb kontrollida ka siis, kui naisel on probleeme rasestumisega või kipuvad rasedused katkema.

Vähene liikumine ja liiga suure koguste ja kõrge kalorsusega toidu söömine põhjustab olukorra, kus anname kehale rohkem energiat, kui jõuame ära kulutada. Energia ülejääk salvestub aga kehas varurasvana, mida on raske maha saada.

Milline on eestlase toidulaud? Keskmise Eesti inimese näitlikul toidulaual liialdatakse magusa ja lihatoodetega, samas jääb puudu köögiviljadest ja kalast.

Kui on pingelisem õppe- või mõtteperiood, peab ajule kindlasti andma piisavalt süsivesikuid. Siiski ei vaja aju mitte šokolaadi ja komme, vaid aeglasi süsivesikuid. Valge suhkur kaob ruttu organismist ära ja seega vajab aju peagi uut doosi. Parem valik on täisteratooted ja puuviljad. Täisteratooted on lisaks süsivesikutele head ka magneesiumisisalduse poolest, magneesiumi on vaja närvisüsteemi toimimiseks.

Suur osa inimestest kinnitab, et nende toitumisharjumused vajaksid mõningast muutmist, aga tõsisemat tähelepanu hakatakse söömisele pöörama kahjuks alles siis, kui esimene hoiatus terviserikke näol käes on. Tasub kindlasti jälgida toiduainete etikettidel olevat informatsiooni kalorikoguste kohta, et saada parem ülevaade sellest, palju energiat toidulaud annab ning seejärel ka hinnata, palju tegelikkuses keha ära kulutab.

Iga teine eestlane on ülekaaluline

Kuidas saavutada normaalkaalu? Eestlaste ülekaalulisuse probleemi pole kindlasti lihtne lahendada.

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Kõige olulisem on inimeste teadlikkus ning soov muuta midagi oma toidulaual. Kui inimene endast hoolib, siis küllap ka valib toite ja nende koguseid. Lasteaedades ja koolides tegeletakse toitumise õpetamisega üldjuhul väga hoolikalt.

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Edasi on küsimus õpitu kasutamises praktikas. Kehakaalu langetamise korral sõltub lahendus olukorra tõsidusest. Kui tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika mõnest kilost, mida õnnestub hõlpsalt kaotada toitumis- ja liikumisharjumuste korrigeerimisega, siis saab inimene kas lihtsate nippide abil toitumist planeerides ise hakkama või on alati võimalus ka toitumisnõustaja juurde pöörduda, kes aitaks koostada menüü madala glükeemilise koormusega toiduainetest sisaldavad minimaalselt süsivesikuid.

Eesti Haigekassa Juhendi rekvisiidid, võtmesõnad Otsingusõnad: patsiendijuhend, Alzheimeri tõbi, Alzheimeri tõve diagnostika, Alzheimeri tõve ravi, mäluhäire, dementsus, mis on dementsus, dementsuse tunnused, dementsuse diagnostika, dementsuse ravi, dementse hooldamine, dementse hooldus. Patsiendijuhendi eesmärgiks on tõsta Alzheimeri tõvega inimeste ja nende lähedaste teadlikkust seisundi põhjustest ning seisundiga toimetulekust. Sissejuhatus Paljud inimesed kogevad elu jooksul, et nende mälu ja tähelepanuvõime ei ole nii hea kui sooviks. Sageli on see mööduv nähtus, mis on kaasnenud stressi, ärevuse, depressiooni või vähese magamisega.

Kui on tarvis kaalu langetada suuremal määral, nt kui inimesel on juba ülekaal, siis tasub kindlasti pöörduda vastava spetsialisti või perearsti poole. Üheks võimaluseks on Dr Simeonsi dieet, mis on loodud just ülekaaluliste inimeste abistamiseks ning aitab tervist ohustamata kaotada 40 päevaga 8—15 kg.

Kaalulangus toimub vaid varurasva arvelt ja sealjuures pole tulemuste saavutamiseks füüsiline koormus nõutav, seega on ka ideaalne lahendus neile, kes trenni teha ei armasta.

tervisliku soomisega seotud kaalulangus ei ole geneetika

Jaga lugu:.