Magamine kaalulangus, Kuidas aitab uni kaalu langetada?

Teadlased Colorado ülikoolist leidis, et dieedipidajad tarbisid piisavalt magades 6 protsenti vähem kaloreid. Tuginedes kaalu tõstmisele Vastupanekoolituse abil pole oma keha vormimisel või lihaste kasvatamisel midagi halba. Liiga pikad pausid einete vahel tekitavad näpistava näljatunde, mis kannustab üle sööma.

Mis juhtub kehaga, kui põõnad sageli väga kaua? Küll aga leidub neidki, kes magavad kümme tundi või rohkemgi ning panevad sellega oma tervise samamoodi ohtu. Unekvaliteet kannatab muu tervisemure arvelt.

tummy slimming spanx

Sageli on pikk uni tegelikult ebakvaliteetne ning inimene ei maga terve öö sügavalt, sest segajaks on näiteks uneapnoe. Diagnoosimata uneapnoega inimesed armastavad tihti kaua magada just sel põhjusel, et nad ei puhka ööunega lihtsalt välja.

Regulaarne füüsiline aktiivsus aitab parandada une kvaliteeti. Enne magamaminekut mõjuvad positiivselt rahulikus tempos õhtused jalutuskäigud ja jooga. Ettevaatlik tuleb olla hiliste intensiivsete treeningutega, mis tihtilugu segavad magama jäämist. Millele veel mõelda, on õhtused söömised.

Und võivad segada ka muud tervisehädad, näiteks seedeprobleemid ja kuumahood, isegi hammaste krigistamine. Kui kaheksa tunniga väljapuhkamine on juba mõnda aega olnud vaevaline, tasub see arsti juures jutuks võtta, sest iga selline tervisehäda võib pikemas perspektiivis muutuda hullemaks.

Kuidas kaalu langetamine ja magamine on omavahel seotud?

Magamine kaalulangus kaaluprobleemide tõenäosus. Dieedi pidamisel tuuakse tihti välja, et kaalulangusele aitab kaasa ka normaalne uni. Kaalunumbri ja une puhul ei ole siiamaani täpselt selgeks tehtud, kas napp uni soodustab ülekaalu või häirib ülekaalulisus hoopis und.

keha toonimine ja kaalulangus

Teadlased aga tõdevad enamjaolt, et ülekaalulised kipuvad tihti olema ka pikema unega. Siin on täiesti loogiline põhjus, miks kaal võib selle arvelt veidi tõusta — mida kauem veedad aega voodis, seda vähem oled jalgel ning põletad vähem kaloreid. Suureneb II tüübi diabeedi tõenäosus. Magamine kaalulangus nagu arvatakse olevat seos pika une ja ülekaalu vahel, tuleb samal põhjusel mängu ka diabeet.

Kaalulangus: miks ma ei saa kaalust alla võtta?

Nimelt ohustab diabeet just rohkem ülekaalulisi ning esineb sagedamini pikalt magajate seas. Mõnes uuringus on seostatud liiga pikka või liiga nappi und ka veresuhkru taseme suurema kõikumisega magamine kaalulangus inimese kaalust või aktiivsusest.

kaalulangus uptodaat

See seos vajab aga veel kinnitamist. Kindel on aga see, et diabeedi vältimiseks tuleb hoida kehakaal kontrolli all.

8 viisi magamise ajal kaalu langetamiseks

Kaasneda võivad peavalud. Vahel sisse magades võid ärgata uimase ja valutava peaga, justkui oleksid pohmellis.

Ji Chang-wook (지창욱) - KAAL hingemaailm.ee Fall 2015 - Seoul Fashion Week - Meniscus Magazine

Selle võib põhjustada nii napp kui ka liiga pikk uni. Üks peavalu põhjus võib olla see, et sissemagamise tõttu on juba möödunud inimese tavaline hommikusöögi või —kohvi aeg või pole aegagi hommikul kiirustades sellele mõelda.

See põhjustab veresuhkru taseme kõikumist ning vedelikupuudust, mis võibki tipneda peavaluga.

rasva kadumise kaalu rutiin

Teadlased on aga oletanud, et põhjus võib olla ka ajus, nimelt neurotransmitterite muutlikkuses pika une ajal, mis vallandab peavalu.

Suureneb depressiooni tõenäosus.

  1. Armastad külili magada?
  2. Uni, heaolu ja kehakaal – Egle Fitnessi blogi

Nii liiga nappi kui ka pikka und seostatakse vaimse tervise häiretega, sealhulgas depressiooniga. Depressioonis inimesel võib olla raske hommikul maast lahti saada ning ta võib kasutada voodis lesimist ka võimalusena, kuidas elu eest põgeneda. Üks hüpotees on ka see, et mida pikem uni, seda vähem aega jõuab inimene olla füüsiliselt aktiivne, kuigi just aktiivsus turgutab vaimset tervist.

kaalulangus levoturoksiini kasutamine

Koged rohkem valusid. Kroonilised valud ei tähenda tingimata, et peaksid rohkem aega veetma voodis lebades ja puhates — see kehtib eriti seljavalude puhul. Valu põhjused tuleb välja selgitada ning saada sobilikku ravi, seejuures on tihti valu leevendamisel kasu just mõõdukast füüsilisest koormusest.

Kui see probleem on lahendatud, võib paraneda ka une kvaliteet ning inimene ei tunne enam vajadust liiga pikalt voodis lamada.

  • Eesmärkide seadmine nurjus Liiga vähe magades - või liiga palju Mõnikord võtame kaalus üllatavatel põhjustel.
  • Alpha koolitus a6 rasvapoleti